ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
«Δημόσιες προβολές της ιστορίας: λογοτεχνία και κινηματογράφος (εργαλεία ανάγνωσης και επικοινωνίας του παρελθόντος)»
Εισαγωγή
Το ΚΕΔΙΒΙΜ-ΔΠΘ διοργανώνει Εκπαιδευτικό/Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Δημόσιες προβολές της ιστορίας: λογοτεχνία και κινηματογράφος (εργαλεία ανάγνωσης και επικοινωνίας του παρελθόντος)» από 4 Νοεμβρίου 2024 έως 4 Ιουνίου 2025 με Eπιστημονική και Ακαδημαϊκή Yπεύθυνη την Ελπίδα Βόγλη, Καθηγήτρια νεότερης και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας του ΔΠΘ
Σκοπός του προγράμματος
Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση με τους επικοινωνιακούς μηχανισμούς μέσω των οποίων παράγονται οι δημόσιες προβολές της ιστορίας στην κοινωνική μας καθημερινότητα. Η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος σκιαγραφούν τα πεδία προς διερεύνηση. Από τη στιγμή που οι δημιουργοί τους ζητούν την αρωγή της ιστορίας για να εντοπίσουν το θέμα που θα εμπνεύσει τη δημιουργικότητά τους και πολύ συχνά συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να αξιοποιούν την επιδραστικότητα της ιστορίας κατά τη δημιουργία της πλοκής τους, καταθέτουν τη συγκατάθεσή τους για τη διαχρονική ανάγκη και συνάμα το ενδιαφέρον των ανθρώπων να γνωρίζουν το παρελθόν. Παράλληλα έτσι αποδεικνύουν ότι η ιστορία είναι μια παραγωγική επιστήμη, άρρηκτα συνδεδεμένη με το παρόν της έρευνάς της στο οποίο απευθύνεται, και επίσης ότι είναι πολλαπλώς χρήσιμη για το μέλλον. Οι αποκωδικοποιήσεις των δημόσιων προβολών της με τα εργαλεία ανάγνωσης και επικοινωνίας που προτείνονται σε αυτό το πρόγραμμα, επιβεβαιώνουν ότι και η σύγχρονη ‘κρίση’ της ιστορίας δεν υποδηλώνει (όπως δηλαδή και οι προηγούμενες δεν υποδήλωναν) τον περιορισμό της χρησιμότητάς της. Αντίθετα, ενισχύουν την καλύτερη κατανόησή μας για τις εξελίξεις της καθημερινότητάς μας. Παράλληλα στοχεύουν στην ενδυνάμωση των ανθρωπιστικών αξιών, των οποίων η ανάγκη είναι αδήριτη στην εποχή μας -μία εποχή υλισμού και υπερκατανάλωσης αλλά και έξαρσης των κάθε λογής μορφών βίας. Με άλλα λόγια αποσκοπούν στον σεβασμό της ετερότητας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ελευθερίας, και της ειρήνης. Η εμβάθυνση στις προβολές της ιστορίας που αναδύονται μέσα από την πολλαπλότητα και τον πλούτο της λογοτεχνικής αφηγηματικότητας ή ζωντανεύουν εντυπωσιακά μπροστά στους θεατές του κινηματογράφου διανοίγουν προοπτικές και προσφέρουν εφόδια σε όσες και όσους ενδιαφέρονται για την εξέλιξη του πολιτισμού, ή/και διδάσκουν ιστορία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ή/και συγγράφουν ιστορικά δοκίμια, λογοτεχνικά έργα, κ.ά., ή/και επιθυμούν να καλλιεργήσουν επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες ανάλυσης και προβολής του παρελθόντος για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους, καθώς επίσης σε φοιτήτριες και φοιτητές, αλλά και όσες και όσους συνηθίζουν να διαβάζουν λογοτεχνία και να παρακολουθούν κινηματογράφο.
Αναγκαιότητα του προγράμματος
Αποσκοπώντας στη συναρμογή της τυπικής με τη μη τυπική αλλά και την άτυπη εκπαίδευση και κατ’ επέκταση στην προώθηση της διανόησης και του προβληματισμού του σύγχρονου πολίτη, το πρόγραμμα αυτό εστιάζει στα ερωτήματα τι είναι η ιστορία, ποιες είναι οι ομοιότητες της με τη λογοτεχνία αλλά και οι διαφορές της με τις κινηματογραφικές αποτυπώσεις του παρελθόντος. Πρόκειται για ερωτήματα που τροφοδοτούν σταθερά τον δημόσιο διάλογο και τα οποία συνιστούν ενεργό και αναπόσπαστο τμήμα του, όπως ακριβώς είναι από μόνες τους η ιστορία, η λογοτεχνία και η κινηματογραφική τέχνη, αφού όλες αφηγούνται ‘ιστορίες’ ανθρώπων για τα όσα έζησαν αλλά μέσω της έρευνας ή της φαντασίας τους αποκαλύπτουν όσα δεν γνώριζαν πως έζησαν. Σήμερα όμως σε ποια σημεία μπορεί να συναντιούνται η επιστήμη που διερευνά τους χρόνους εξέλιξης των ανθρώπων και των κοινωνιών με τις τέχνες που ζωντανεύουν τις μικροϊστορίες τους; Γιατί η ιδιότυπη σχέση τους είναι πιθανό να πρωταγωνιστεί σε μια εποχή που η ιστορία λέγεται ότι διέρχεται ακόμη μία κρίση της δικής της ιστορίας, με το σκεπτικό δηλαδή ότι παρουσιάζεται λιγότερο ελκυστική συγκριτικά με τις άλλες επιστήμες ως προς τις επαγγελματικές και παραγωγικές δεξιότητες που προσφέρει στους νέους ανθρώπους, οι οποίοι την απορρίπτουν γιατί και οι αγορές την αποκλείουν; Την ίδια στιγμή η λογοτεχνία, παρά το γεγονός ότι πολλαπλασιάζει τις έντυπες εκδόσεις της και παράλληλα δοκιμάζει τις πρώτες ακουστικές της αναπαραγωγές, φαίνεται να επισκιάζεται από τον ‘εντυπωσιακό’ κινηματογράφο, ο οποίος δεν περιορίζεται πια σε συγκεκριμένες αίθουσες αλλά μέσα από το διαδίκτυο και τις κάθε λογής πλατφόρμες βρίσκεται παντού. Πόσο θα αλλάξει η ιστορία αλλά και η λογοτεχνία και επίσης ο κινηματογράφος και ο δημιουργικός λόγος των συναντήσεων τους από την τεχνητή νοημοσύνη; Οι ‘δημόσιες προβολές της ιστορίας’ είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που συζητά επίκαιρα θέματα, με εφαλτήριο τις δομικές σχέσεις μεταξύ ιστορίας, λογοτεχνίας και κινηματογράφου και με στόχο να μετατρέψει τις ‘συναντήσεις΄ τους σε παραγωγικές δεξιότητες χρήσιμες για τους θεράποντές τους, τους δασκάλους και φιλολόγους και γενικά τους σύγχρονους ανθρώπους.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να
- κατανοούν και να εξηγούν τις χρήσεις της ιστορίας στον κινηματογράφο και τη λογοτεχνία,
- ορίζουν τη μυθοπλασία και να τη διαφοροποιούν από την ιστορία,
- αποκωδικοποιούν τα μηνύματα που ενέχουν οι δημόσιες προβολές της ιστορίας στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο,
- περιγράφουν και να εξηγούν το ενδιαφέρον των σύγχρονων κοινωνιών για την ιστορία,
- προσεγγίζουν κριτικά τις παρεμβάσεις των συγχρόνων στο παρελθόν με σκοπό τη ‘διόρθωσή’ του,
- προσαρμόζουν και να αξιοποιούν την επιρροή των λογοτεχνικών και κινηματογραφικών προβολών της ιστορίας στις κοινωνικές τους δράσεις,
- κατασκευάζουν και να εφαρμόζουν επιτελεστικά εργαλεία επικοινωνίας των δημόσιων προβολών της ιστορίας,
- εξετάζουν τις επιδιωκόμενες καταχρήσεις της ιστορίας μέσω των δημόσιων προβολών της με στόχο την αποσόβηση της χειραγώγησης,
- παρουσιάζουν και να αναδεικνύουν τις ανθρωπιστικές αξίες που προάγουν οι δημόσιες προβολές της ιστορίας στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο,
- να δημιουργούν διδακτικές, συγγραφικές και επικοινωνιακές μεθόδους αξιοποίησης της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου για την καταπολέμηση της βίας και των ρατσιστικών τάσεων,
- να αναπτύσσουν νέες στρατηγικές (ή να επικαιροποιούν προϋπάρχουσες) αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη και άλλα σύγχρονα εργαλεία της τεχνολογίας,
- να αντιμετωπίζουν τη λογοτεχνία και τις κινηματογραφικές παραγωγές ως πηγές προαγωγής, κατανόησης, επικοινωνίας ή και διδασκαλίας της προόδου, των ανθρωπιστικών αξιών, της ειρήνης, της αποφυγής της βίας,
- αμφισβητούν τις αυθεντίες και τις απόλυτες ιδέες, τους αποκλεισμούς ανθρώπων ή ομάδων και να είναι ανεξάρτητοι και ικανοί να αποφεύγουν κινδύνους παραπλάνησης και χειραγώγησης,
- κρίνουν σε βάθος τα μηνύματα που προσλαμβάνουν στην καθημερινότητά τους,
- προσαρμόζονται στις αλλαγές και τις προκλήσεις της σύγχρονης τεχνολογίας, και να αναπτύσσουν επινοητικότητα και δημιουργικότητα με σκοπό την αξιοποίηση νέων τεχνολογικών εργαλείων,
- αναστοχάζονται σχετικά με τις κοινωνικές ανάγκες νοηματοδότησης του παρόντος μέσω της αναγωγής στο παρελθόν.
Σε ποιους/ποιες απευθύνεται το πρόγραμμα:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους, φοιτητές/τριες, σπουδαστές/τριες και πολίτες κάθε επαγγέλματος οι οποίες/οι α) κατέχουν απολυτήριο Λυκείου (ή ισότιμο απολυτήριο λυκείου αλλοδαπής), β) ενδιαφέρονται για την ιστορία, τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο και γ) επιθυμούν να αναπτύξουν τις διδακτικές, διανοητικές, συγγραφικές και επικοινωνιακές τους ικανότητες.
Κατηγορίες υποψηφίων που γίνονται δεκτοί/ές – Προαπαιτούμενες γνώσεις
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν όσες και όσοι διαθέτουν απολυτήριο λυκείου ή ισότιμο απολυτήριο λυκείου αλλοδαπής, εφόσον διαθέτουν
- προσωπικό email,
- πρόσβαση στο διαδίκτυο,
- βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και πλοήγησης στο διαδίκτυο, και
- ενδιαφέρονται για την ιστορία, τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο.
Μεθοδολογία υλοποίησης προγράμματος
Το πρόγραμμα βασίζεται αποκλειστικά στην εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση με απώτερους στόχους την ανοικτότητά του, καθώς επίσης την ελευθερία χρόνου, χώρου και ρυθμού μελέτης. Έχει σχεδιαστεί με βάση την ισότιμη πρόσβαση όλων.
Εκπαιδευτικό υλικό/Άλλες παροχές
Στους εκπαιδευόμενους/στις εκπαιδευόμενες παρέχονται
- παρουσιάσεις powepoint που σχεδιάζονται ειδικά από τους εκπαιδευτές,
- οπτικοακουστικό υλικό με τη μορφή βίντεο παρουσιάσεων και ηχογραφημένων διαλέξεων,
- κείμενα (pdf), επιστημονικά άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, προτάσεις βιβλιογραφίας,
- ακαδημαϊκές σημειώσεις με στόχο την κατανόηση των υπό εξέταση θεμάτων,
- προτάσεις μελέτης λογοτεχνικών βιβλίων και κινηματογραφικών ταινιών.
Το εν λόγω πρόγραμμα βασίζεται στη συνάντηση της παλιάς με τη νεότερη και σύγχρονη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο αλλά και τη διεπιστημονική βιβλιογραφία που αναπτύσσεται προοδευτικά σε συνάρτηση με το μεγάλο εύρος της θεματολογίας. Κατά κανόνα, στις εβδομάδες μελέτης θα επιχειρούνται βιβλιογραφικές επισκοπήσεις.
Δομή του προγράμματος
- Θεματική Ενότητα 1. Λέσχη Ανάγνωσης
- Εισαγωγή: Γνωριμία με το πρόγραμμα
- Sangue giusto ή Jus sanguinis: αντιφάσεις ταυτότητας στην ιταλική λογοτεχνία
- Στη μακρινή Χιλή: η κοινωνική και πολιτική ιστορία από τα κάτω στη λογοτεχνία
- Ταξίδια πίσω στον χρόνο: στη Θεσσαλονίκη των αρχών του 20ού αιώνα
- Οι απλοί άνθρωποι (όχι οι σπουδαίοι και τρανοί) στη λογοτεχνία: η ζωή στο Βυζάντιο
- Από τις αναγνώσεις στη δημιουργική επικοινωνία του παρελθόντος: Εναλλακτικές προοπτικές
- Θεματική Ενότητα Β: Από την ανάλυση στον δημόσιο λόγο
- Το ιστορικό τραύμα του 1922 στη λογοτεχνία
- Από την ιστορία στις ιστορίες των προσφύγων
- Πόλεμος και τραύμα στη λογοτεχνία: διάδοση γνώσης και μηνυμάτων (μη συμβατική
- Ψυχαγωγία ή μάθηση; Η λογοτεχνία και η διδασκαλία της ιστορίας
- Το 1922 στον κινηματογράφο: αναγνώσεις ιστορίας
- Το Ολοκαύτωμα στη μεγάλη οθόνη
- Λογοτεχνικές αφηγήσεις εθνικής ιστορίας
- Θεωρητικές παράμετροι σύνδεσης της λογοτεχνίας με την ιστορία
- Σενάρια παρουσίασης ιστορικών θεμάτων: κινώντας το ενδιαφέρον των εφήβων για το παρελθόν
- Εργαλεία μετάδοσης του παρελθόντος: η διδακτική όψη της ιστορίας μέσα από τη λογοτεχνία
- Θεματική Ενότητα Γ: Δοκιμές
- Ανθρώπινες ιστορίες: ο δημιουργικός λόγος του 19ου αιώνα
- Η Ελλάδα του 1930: αφηγήσεις κοινωνικής ιστορίας από τα κάτω
- Η Μεγάλη Χίμαιρα, ο Γιούκγερμαν και άλλες (διορθωμένες) αναγνώσεις
- Κινηματογραφώντας ιστορίες της λογοτεχνίας: η διεπιστημονική συζήτηση
- Σύγχρονες ανθρώπινες ιστορίες στην επιτέλεση των κινηματογραφικών σποτ της κοινωνικής διαφήμισης
- Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Α
- Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Β
- Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Γ
- Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Δ
- Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Ε
- Όταν η μεθοδολογία της ιστορίας εφαρμόζεται στη λογοτεχνία
- Γιατί η ιστορία εμπνέει τα σενάρια του κινηματογράφου;
- Η σύγχρονη πολιτική ιστορία τις οθόνες μας
- Επίλογος: Επίλογος: Συναντήσεις τέχνης, επιστήμης και τεχνητής νοημοσύνης -αξιολόγηση εργασιών Α
- Αποχαιρετισμός: Δημόσιες προβολές της ιστορίας και τεχνητή νοημοσύνη– απολογισμός και αξιολόγηση εργασιών Β
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΦΟΡΤΟΥ | ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS | |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 | 24 | 85 | 3,4 |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 | 40 | 150 | 6 |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 | 56 | 215 | 8.6 |
ΣΥΝΟΛΟ | 152 | 450 | 18 |
Υποχρεώσεις εκπαιδευόμενων/Απόκτηση Πιστοποιητικού
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα πρέπει:
Α) να έχουν παρακολουθήσει το σύνολο των διδακτικών ενοτήτων στον χρόνο που ταιριάζει στο πρόγραμμά τους αξιοποιώντας την εκπαιδευτική ελευθερία που προσφέρει η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Β) να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την τελική αξιολόγηση, η οποία γίνεται ως εξής: Οι εκπαιδευόμενοι καταθέτουν τα κείμενα (500-700 λέξεων) που θα τους ζητηθούν στην αρχή της 29ης εβδομάδας του προγράμματος. Το θέμα που θα πραγματευτούν αφορά την εφαρμογή των δεξιοτήτων που έχουν αναπτύξει κατά την παρακολούθηση του προγράμματος είτε στο πλαίσιο της διδασκαλίας της ιστορίας είτε τον σχολιασμό των δημόσιων προβολών της στην λογοτεχνία ή τον κινηματογράφο στο πλαίσιο ενός κειμένου προς δημοσίευση είτε ανακοίνωση σε σχετική συνάντηση, ημερίδα ή συνέδριο. Τα κείμενα αξιολογούνται (με την κλίμακα 100) από τους εκπαιδευτές και στο τέλος της 30ής εβδομάδας ανακοινώνεται το αποτέλεσμα χωριστά σε κάθε εκπαιδευόμενο με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στόχος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποδείξουν την ανάπτυξη των συνθετικών και αναλυτικών ικανοτήτων τους μετά την παρακολούθηση του προγράμματος. Επαναληπτική διαδικασία προβλέπεται α) σε περίπτωση που οι εκπαιδευόμενοι δεν καταθέσουν εντός της παραπάνω προθεσμίας τα κείμενά τους είτε β) τα κείμενά τους δεν θεωρηθούν προβιβάσιμα (προβιβάσιμη αξιολόγηση: 50 μονάδες στις 100). Στις τελευταίες δύο περιπτώσεις προβλέπεται ο ορισμός δεύτερης προθεσμίας μέχρι το τέλος της 31ης εβδομάδας για την κατάθεση ή διόρθωση, ώστε η επανάληψη της αξιολόγησης να πραγματοποιηθεί εντός πέντε εργάσιμων ημερών μετά τη λήξη του προγράμματος.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση το πρόγραμμα παρέχει Πιστοποιητικό επιμόρφωσης, διάρκειας 450 ωρών, που αντιστοιχούν σε 18 πιστωτικές μονάδες ects.
To εν λόγω πιστοποιητικό μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιαδήποτε προκήρυξη της οποίας τα κριτήρια αντιστοιχούν στα χαρακτηριστικά του προγράμματος. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά/δεσμευτικά, στην παρούσα φάση οι απόφοιτοι του προγράμματος θα μπορούσαν με βάση το εν λόγω πιστοποιητικό να λάβουν:
– 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΦΕΚ Α/13/29-1-19)
– 10 Μόρια για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ (ΦΕΚ B 1088/2-4-2019)
– 1-2 μόρια στην επιλογή Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, Συμβούλων Εκπαίδευσης, και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων και Προϊσταμένων των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων (ΦΕΚ 136, Α’, 3.08.2021)
Γενικότερα, για θέματα ενδεχόμενης μοριοδότησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να απευθύνονται στους αρμόδιους φορείς ή να εξετάζουν την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία κατά την περίοδο που θα καταθέσουν/αξιοποιήσουν το Πιστοποιητικό.
Στους συμμετέχοντες/στις συμμετέχουσες που έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης, έχουν αποπληρώσει το σύνολο των διδάκτρων, αλλά δεν έχουν επιτύχει στην αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται από το πρόγραμμα, χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης.
Εκπαιδευτές/εκπαιδεύτριες
Στο πρόγραμμα διδάσκουν:
Βόγλη Ελπίδα, Καθηγήτρια, ΤΙΕ, ΣΚΑΣ, ΔΠΘ:
Θεματικές ενότητες: 1.1: Εισαγωγή: γνωριμία με το πρόγραμμα, 2.5: Το 1922 στον κινηματογράφο: αναγνώσεις ιστορίας, 3.11: Όταν η μεθοδολογία της ιστορίας εφαρμόζεται στη λογοτεχνία, 3.12: Γιατί η ιστορία εμπνέει τα σενάρια του κινηματογράφου; 3.13: Η σύγχρονη πολιτική ιστορία τις οθόνες μας. 3.14: Επίλογος: Επίλογος: Συναντήσεις τέχνης, επιστήμης και τεχνητής νοημοσύνης -αξιολόγηση εργασιών Α [σε συνεργασία με τον Ψήφα] και 3.15: Αποχαιρετισμός: Δημόσιες προβολές της ιστορίας και τεχνητή νοημοσύνη– απολογισμός και αξιολόγηση εργασιών Β [σε συνεργασία με τον Σκοπιανό]
Σακκάς, Ιωάννης, Καθηγητής Παν. Αιγαίου
Θεματικές ενότητες: 3.6: Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Α, 3.7: Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Β. 3.8: Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Γ. 3.9: Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Δ, 3.5: Συνομιλίες Καζαντζάκη και Καμύ για την ιστορία: Ε
Φίλιου Βασιλική, Μεταδιδακτορική φοιτήτρια
Θεματικές ενότητες: 2.1: Το ιστορικό τραύμα του 1922 στη λογοτεχνία, 2.2: Από την ιστορία στις ιστορίες των προσφύγων, 2.3: Πόλεμος και τραύμα στη λογοτεχνία: διάδοση γνώσης και μηνυμάτων (μη συμβατική, 2.4: Ψυχαγωγία ή μάθηση; Η λογοτεχνία και η διδασκαλία της ιστορίας
Γιαννακάκη Ιουλία, Υποψήφια Διδάκτωρ ιστορίας:
Θεματικές ενότητες: 3.1: Ανθρώπινες ιστορίες: ο δημιουργικός λόγος του 19ου αιώνα, 3.2: Η Ελλάδα του 1930: αφηγήσεις κοινωνικής ιστορίας από τα κάτω, 3.3: Η Μεγάλη Χίμαιρα, ο Γιούκγερμαν και άλλες (διορθωμένες) αναγνώσεις, 3.4: Κινηματογραφώντας ιστορίες της λογοτεχνίας: η διεπιστημονική συζήτηση, 3.5: Σύγχρονες ανθρώπινες ιστορίες στην επιτέλεση των κινηματογραφικών σποτ της κοινωνικής διαφήμισης
Σκοπιανός, Αθανάσιος, Υποψήφιος Διδάκτωρ ιστορίας:
Θεματικές ενότητες: 1.2: Sangue giusto ή Jus sanguinis: αντιφάσεις ταυτότητας στην ιταλική λογοτεχνία, 1.3: Στη μακρινή Χιλή: η κοινωνική και πολιτική ιστορία από τα κάτω στη λογοτεχνία, 1.4: Ταξίδια πίσω στον χρόνο: στη Θεσσαλονίκη των αρχών του 20ού αιώνα, 1.5: Οι απλοί άνθρωποι (όχι οι σπουδαίοι και τρανοί) στη λογοτεχνία: η ζωή στο Βυζάντιο, 1.6: Από τις αναγνώσεις στη δημιουργική επικοινωνία του παρελθόντος: Εναλλακτικές προοπτικές
Ψήφας, Ιωάννης, Υποψήφιος Διδάκτωρ ιστορίας:
Θεματικές ενότητες: 2.6: Το Ολοκαύτωμα στη μεγάλη οθόνη, 2.7: Λογοτεχνικές αφηγήσεις εθνικής ιστορίας, 2.8: Θεωρητικές παράμετροι σύνδεσης της λογοτεχνίας με την ιστορία, 2.9: Σενάρια παρουσίασης ιστορικών θεμάτων: κινώντας το ενδιαφέρον των εφήβων για το παρελθόν, 2.10: Εργαλεία μετάδοσης του παρελθόντος: η διδακτική όψη της ιστορίας μέσα από τη λογοτεχνία
Κόστος συμμετοχής
Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται σε 280 €. Το ποσό αυτό καταβάλλεται είτε εφάπαξ είτε σε 2 ισόποσες δόσεις των 140 €, την πρώτη με την υποβολή της αίτησης, τη δεύτερη έως 31 Ιανουαρίου 2025.
Η καταβολή της πρώτης δόσης αποτελεί προϋπόθεση για συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Οδηγίες Πληρωμής
Η κατάθεση των διδάκτρων γίνεται στον Τραπεζικό Λογαριασμό GR98 0172 3520 0053 5209 2260 595 της Τράπεζας Πειραιώς με την αιτιολογία: «ΚΕ 70062 (ΚΕΔΙΒΙΜ), το Ονοματεπώνυμο και το όνομα Πατρός».
Το αποδεικτικό της κατάθεσης θα πρέπει να αποσταλεί στο e-mail: kedivimelpidavogli@gmail.com και θα λάβετε email επιβεβαίωσης της λήψης του.
Σε περίπτωση απρόοπτου κωλύματος παρακολούθησης του προγράμματος, προβλέπεται η επιστροφή των χρημάτων, αρκεί αυτό να δηλωθεί ημερολογιακά πριν την έναρξη του προγράμματος.
Κριτήρια επιλογής – Αξιολόγηση αιτήσεων
Ο μέγιστος αριθμός εισακτέων του προγράμματος ορίζεται στους 40 και ο ελάχιστος στους 35
Για την αξιολόγηση των αιτήσεων και την επιλογή των υποψηφίων:
- αποκλειστικό κριτήριο είναι η σειρά προτεραιότητας στην καταβολή της πρώτης δόσης ή του συνολικού ποσού των διδάκτρων του προγράμματος μετά από την αρχική υποβολή της αίτησης.
Υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικά
Έναρξη υποβολής αιτήσεων: 3 Οκτωβρίου 2024
Καταληκτική ημερομηνία: 27 Οκτωβρίου 2024
H ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986. Ο/η υποψήφιος/α με την αίτησή του αποδέχεται ανεπιφύλακτα όλους τους όρους του προγράμματος, όπως αυτοί αναφέρονται στη δημόσια πρόσκληση/οδηγό σπουδών του προγράμματος, στον κανονισμό σπουδών και στον κανονισμό λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ-ΔΠΘ (https://kedivim.duth.gr/operfr/)
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλει ο υποψήφιος για τη συμμετοχή του στο Πρόγραμμα κατ’ ελάχιστο είναι:
- απολυτήριο λυκείου
- πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ (εάν υπάρχει)
- αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας/διαβατηρίου
- Σύντομο βιογραφικό σημείωμα (μέχρι 500 λέξεις)
Ενστάσεις θα γίνονται δεκτές το αργότερο 5 ημέρες αφού αναρτηθεί ο πίνακας εισακτέων.
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευομένων, ο/η ΕΥ διατηρεί το δικαίωμα της αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του, ενημερώνοντας εγκαίρως τους/τις εκπαιδευόμενους/ες.
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 6:00-8:00 μ.μ., στο 6948582125 είτε στο e-mail: kedivimelpidavogli@gmail.com
Σε περίπτωση που έχει υποβληθεί ξανά αίτηση σε κάποια άλλη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μετά την 01/07/2022, παρακαλώ συνδεθείτε πρώτα με τα στοιχεία που είχατε υποβάλει σε εκείνη την αίτησή σας και ύστερα προχωρήστε στην συμπλήρωση της νέας αίτησης.