ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
«Μελέτη του Τόπου – Ιστορία, Γεωγραφία & Περιβαλλοντική Διαχείριση»
Εισαγωγή
Το ΚΕΔΙΒΙΜ-ΔΠΘ διοργανώνει Εκπαιδευτικό/Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Μελέτη του Τόπου – Ιστορία, Γεωγραφία & Περιβαλλοντική Διαχείριση» από 01/12/2025 έως 01/09/2026 με Eπιστημονικό Υπεύθυνο τον καθηγητή Βασίλειο Τσιάντο και Ακαδημαϊκό Yπεύθυνο τον Αναπληρωτή καθηγητή Ευρυπίδη Παπαδημητρίου.
Σκοπός του προγράμματος
Κύριος σκοπός του Προγράμματος είναι να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και μεθοδολογίες ανάλυσης που αφορούν στη συστηματική προσέγγιση του τοπίου. Δίνεται έμφαση στην κατανόηση της πολύπλοκης αλληλεπίδρασης μεταξύ των ιστορικών διεργασιών, των γεωγραφικών χαρακτηριστικών και των οικολογικών συστημάτων που διαμορφώνουν την ταυτότητα μιας περιοχής. Επιδιώκεται η αναγνώριση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει το τοπικό περιβάλλον και η ανάπτυξη στρατηγικών για την αποτελεσματική διαχείρισή του.
Το πρόγραμμα θα αναλύσει τις βασικές αρχές της τοπικής ιστοριογραφίας, της γεωγραφικής ανάλυσης και της περιβαλλοντικής επιστήμης. Θα εξεταστούν σύγχρονες μεθοδολογίες έρευνας και αξιολόγησης, όπως η χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS), καθώς και πρακτικές για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης. Μέσω θεωρίας και μελετών περίπτωσης, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις αποκτηθείσες γνώσεις στην καθημερινή πρακτική, συμβάλλοντας στην τεκμηριωμένη κατανόηση και τη βιώσιμη διαχείριση των τοπικών ζητημάτων, προς όφελος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.
Αναγκαιότητα του προγράμματος
Η σκοπιμότητα του προτεινόμενου προγράμματος βασίζεται στην αυξανόμενη αναγκαιότητα για εξειδικευμένη γνώση και κατάρτιση σχετικά με την ολοκληρωμένη κατανόηση του τοπικού περιβάλλοντος, της ιστορίας και της γεωγραφίας. Στο πλαίσιο των σύγχρονων προκλήσεων, όπως η κλιματική κρίση, η αστική επέκταση και η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για ενημερωμένους πολίτες και εξειδικευμένους επαγγελματίες ικανούς να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Η υφιστάμενη πραγματικότητα συχνά αναδεικνύει την έλλειψη εις βάθος γνώσης των πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων μεταξύ του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, καθώς και της ιστορικής εξέλιξης των τοπικών περιοχών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη βιώσιμες πρακτικές, σε αποξένωση από την τοπική ταυτότητα και σε αναποτελεσματική διαχείριση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων. Η ταχεία μεταβολή του τοπίου και η ενδεχόμενη απώλεια παραδοσιακής γνώσης καθιστούν ακόμη πιο επείγουσα την ανάγκη για συστηματική μελέτη του τόπου.
Το πρόγραμμα έρχεται να καλύψει αυτό το γνωστικό κενό, προσφέροντας στους συμμετέχοντες τα απαραίτητα εργαλεία για να αναπτύξουν μια ολιστική οπτική για τον τόπο τους. Η απόκτηση γνώσεων στις σύγχρονες προσεγγίσεις της τοπικής ιστοριογραφίας, της γεωγραφικής ανάλυσης και της περιβαλλοντικής διαχείρισης, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναλυτικών δεξιοτήτων, θα ενισχύσει την ικανότητα τεκμηριωμένης λήψης αποφάσεων και την ενεργή συμμετοχή στα κοινά.
Επιπλέον, η επιτυχής εφαρμογή των αρχών της Μελέτης του Τόπου οδηγεί στη δημιουργία πιο ανθεκτικών και βιώσιμων κοινοτήτων, όπου καλλιεργείται ο σεβασμός στην ιστορία και τη φύση, η ενεργός πολιτειότητα και η υπεύθυνη διαχείριση του μέλλοντος. Κατά συνέπεια, το πρόγραμμα κρίνεται άκρως σκοπούμενο και αναγκαίο για την προώθηση μιας προσέγγισης που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα αναπτύξουν τις δεξιότητες:
Γνώσεων
- Αναγνωρίζουν τις βασικές έννοιες και αρχές της τοπικής ιστορίας, της γεωγραφίας και των περιβαλλοντικών επιστημών.
- Περιγράφουν τα κύρια ιστορικά γεγονότα, τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της ευρύτερης τοπικής περιοχής.
- Αναφέρουν σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία ανάλυσης του τόπου, συμπεριλαμβανομένων βασικών αρχών των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS).
Κατανόησης
- Κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ ιστορικών εξελίξεων, γεωγραφικού πλαισίου και περιβαλλοντικών αλλαγών που διαμορφώνουν την ταυτότητα και τη δυναμική ενός τόπου.
- Αντιλαμβάνονται τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης και των αρχών της περιβαλλοντικής διαχείρισης για τη διατήρηση των φυσικών πόρων και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
- Ερμηνεύουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχέση ανθρώπου-περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις της στο τοπικό επίπεδο.
Εφαρμογής
- Εφαρμόζουν βασικές μεθόδους συλλογής και ερμηνείας δεδομένων σχετικών με την τοπική ιστορία, τη γεωγραφία και το περιβάλλον (π.χ. χρήση πηγών, χαρτών).
- Χρησιμοποιούν απλά γεωγραφικά εργαλεία και δεδομένα για την ανάλυση τοπικών πληροφοριών και τη δημιουργία θεματικών χαρτών.
- Υλοποιούν προτάσεις ή σενάρια που βασίζονται στις αρχές της περιβαλλοντικής διαχείρισης για την επίλυση τοπικών ζητημάτων ή την ανάδειξη της περιοχής.
Ανάλυσης
- Αναλύουν πολύπλοκα τοπικά ζητήματα, διακρίνοντας τις ιστορικές, γεωγραφικές και περιβαλλοντικές τους διαστάσεις και τις μεταξύ τους σχέσεις.
- Διερευνούν και αξιολογούν διαφορετικές προσεγγίσεις και πρακτικές για την τοπική βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος.
- Κριτικά εκτιμούν τις επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο τοπικό φυσικό και δομημένο περιβάλλον.
Σύνθεσης
- Συνθέτουν πληροφορίες από ποικίλες πηγές (ιστορικές, γεωγραφικές, περιβαλλοντικές) για να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα τοπικών φαινομένων ή προκλήσεων.
- Διαμορφώνουν καινοτόμες προτάσεις για τη βιώσιμη χρήση, την ανάδειξη και την προστασία των τοπικών πόρων και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
- Σχεδιάζουν ολοκληρωμένα σχέδια ή δράσεις που ενσωματώνουν ιστορικά δεδομένα, γεωγραφικά χαρακτηριστικά και περιβαλλοντικούς στόχους για την τοπική ανάπτυξη.
Αξιολόγησης
- Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα εφαρμοζόμενων πρακτικών ή προτάσεων για την περιβαλλοντική διαχείριση και την τοπική ανάπτυξη, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
- Τεκμηριώνουν τις επιλογές τους και αναστοχάζονται κριτικά πάνω στην κατανόηση και την προσέγγισή τους στα τοπικά ζητήματα, με στόχο τη συνεχή βελτίωση.
- Αξιολογούν την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των πηγών και των δεδομένων που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση του τόπου.
Σε ποιους/ποιες απευθύνεται το πρόγραμμα:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών, ερευνητών και ενεργών πολιτών που επιθυμούν να κατανοήσουν σε βάθος την πολυδιάστατη φύση του τόπου και να αποκτήσουν δεξιότητες για την τεκμηριωμένη διαχείριση και ανάδειξή του. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι/ες συμμετέχοντες/ουσες περιλαμβάνουν:
- Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. φιλολόγους, γεωγράφους, ιστορικούς, δασκάλους) που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν την τοπική ιστορία, τη γεωγραφία και την περιβαλλοντική εκπαίδευση στη διδασκαλία τους.
- Στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμοι, Περιφέρειες) και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που ασχολούνται με τον χωρικό σχεδιασμό, την πολιτιστική διαχείριση, την προστασία του περιβάλλοντος και την τοπική ανάπτυξη.
- Επαγγελματίες του πολιτιστικού και τουριστικού τομέα, όπως εργαζόμενοι σε μουσεία, αρχεία, πολιτιστικούς συλλόγους, καθώς και ξεναγοί και στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων που στοχεύουν στην ανάπτυξη μορφών εναλλακτικού τουρισμού (π.χ. πολιτιστικός, οικοτουρισμός).
- Απόφοιτους και φοιτητές σχολών Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών, Γεωγραφικών και Περιβαλλοντικών επιστημών που θέλουν να αποκτήσουν εξειδικευμένες και διεπιστημονικές γνώσεις.
- Εργαζόμενους σε περιβαλλοντικές οργανώσεις (ΜΚΟ), φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών και εταιρείες περιβαλλοντικών μελετών.
- Κάθε ενεργό πολίτη με ενδιαφέρον για την ιστορία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον της περιοχής του, που επιθυμεί να συμβάλει ενεργά στη βιώσιμη διαχείριση και την ανάδειξή της.
Κατηγορίες υποψηφίων που γίνονται δεκτοί/ές – Προαπαιτούμενες γνώσεις
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν όσοι είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν:
- Πρόσβαση στο Διαδίκτυο,
- Προσωπικό e-mail,
- Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών (άνοιγμα αρχείων pdf, MS excel, MS word, MS powerpoint, συμπλήρωση κελιών στο MS excel)
Μεθοδολογία υλοποίησης προγράμματος
Ως μεθοδολογία διδασκαλίας για το πρόγραμμα «Μελέτη του Τόπου: Ιστορία, Γεωγραφία & Περιβαλλοντική Διαχείριση», επιλέχθηκε η εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση. Αυτή η προσέγγιση σχεδιάστηκε ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως και να προσαρμόζεται στις σύγχρονες ανάγκες κάθε ενήλικα εκπαιδευόμενου, προσφέροντας μέγιστη ευελιξία στον χρόνο και τον τόπο μελέτης.
Η επιλογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις και να αναπτύξουν πρακτικές εφαρμογές σχετικές με την τοπική ιστορία, γεωγραφία και περιβαλλοντική διαχείριση, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους θέση ή το απαιτητικό τους πρόγραμμα. Ταυτόχρονα, συμβάλλει στην άρση εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων, καθιστώντας την πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας επιμόρφωση εφικτή για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Η ασύγχρονη μορφή της διδασκαλίας που θα εφαρμοστεί σημαίνει ότι το εκπαιδευτικό υλικό, όπως σημειώσεις και ασκήσεις πολλαπλών επιλογών, θα είναι διαθέσιμο σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα. Έτσι, ο κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να μελετά το περιεχόμενο μέσω διαδικτύου σε διαφορετικό τόπο και χρόνο, επιλέγοντας ο ίδιος το ιδανικό για τις ανάγκες του μαθησιακό περιβάλλον και ρυθμό. Αυτό είναι ιδιαίτερα επωφελές για την εμβάθυνση σε σύνθετα θέματα περιβαλλοντικής επιστήμης και γεωγραφικής ανάλυσης, επιτρέποντας την προσωπική εμβάθυνση και τον αναστοχασμό.
Εκπαιδευτικό υλικό/Άλλες παροχές
Το εκπαιδευτικό υλικό θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης. Θα καλύπτει το σύνολο των απαραίτητων γνώσεων που θα διδαχθούν στο πρόγραμμα και θα περιλαμβάνει:
- Παρουσιάσεις σε μορφή Power Point.
- Διδακτικά κείμενα, κεφάλαια βιβλίων, επιστημονικά άρθρα και ακαδημαϊκές σημειώσεις.
- Οπτικοακουστικό υλικό με τη μορφή εκπαιδευτικών βίντεο.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος θα διατίθεται σταδιακά και θα είναι διαθέσιμο 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Επιπλέον, θα διατίθεται συνεχή και άμεση εκπαιδευτική και τεχνική υποστήριξη.
Δομή του προγράμματος
Θεματική ενότητα 1: Εισαγωγή στη Μελέτη του Τόπου: Έννοιες, Μεθοδολογίες και Προοπτικές
Υποενότητες:
1.1 Οροθέτηση της Έννοιας του “Τόπου”: Πολυδιάστατη
Προσέγγιση
1.2 Διαθεματικότητα και Διεπιστημονικότητα στη Μελέτη του Τοπίου
1.3 Πηγές και Μέθοδοι Έρευνας στην Τοπική Μελέτη
1.4 Ο Ρόλος της Εκπαίδευσης στη Διαμόρφωση Τοπικής Συνείδησης
1.5 Η Τοπική Κοινωνία ως Αντικείμενο και Υποκείμενο Μελέτης
1.6 Εισαγωγή στις Βασικές Αρχές των Περιβαλλοντικών Επιστημών
1.7 Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Γεωγραφία του Ανθρώπου
Ώρες διδασκαλίας: 17
Ώρες συνολικού φόρτου: 70
Μονάδες ECTS: 2,8
Θεματική ενότητα 2: Τοπική Ιστορία και Πολιτιστική Κληρονομιά
Υποενότητες:
2.1 Ιστορική Εξέλιξη του Τοπικού Χώρου: Κύριες Περίοδοι και Σημαντικά Γεγονότα
2.2 Κοινωνική και Οικονομική Διάσταση της
2.3 Οικιστικό Περιβάλλον και Πολιτιστικά Τοπία: Ανάγνωση και Αποτύπωση
2.4 Προφορική Ιστορία και
Συλλογική Μνήμη στον Τόπο
2.5 Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά:
Παραδόσεις, Έθιμα και Τέχνες
2.6 Μουσεία και Τοπικοί Θεσμοί
ως Φορείς Διατήρησης της Κληρονομιάς
2.7 Η Σχέση του Ιστορικού Παρελθόντος
με το Σύγχρονο Τοπίο
Ώρες διδασκαλίας: 17
Ώρες συνολικού φόρτου: 70
Μονάδες ECTS: 2,8
Θεματική ενότητα 3: Γεωγραφική
Ανάλυση και Χαρτογραφία του Τόπου
Υποενότητες:
3.1 Φυσική Γεωγραφία του Τοπικού Χώρου: Γεωμορφολογία, Κλίμα, Υδρογραφία
3.2 Ανθρώπινη Γεωγραφία: Πληθυσμός, Οικισμοί, Χρήσεις Γης
3.3 Χαρτογραφία και Γεωγραφικά Δεδομένα: Βασικές Αρχές και Ανάγνωση Χαρτών
3.4 Εισαγωγή στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS): Βασικές Εφαρμογές
3.5 Το Τοπίο ως Σύστημα: Αλληλεπιδράσεις Φυσικών και Ανθρωπογενών Παραμέτρων
3.6 Τοπική Ανάλυση Περιβαλλοντικών Παραμέτρων
3.7 Γεωγραφικές Προκλήσεις και Ευκαιρίες για την Τοπική Ανάπτυξη
Ώρες διδασκαλίας: 17
Ώρες συνολικού φόρτου: 70
Μονάδες ECTS: 2,8
Θεματική ενότητα 4: Οικολογικά Συστήματα και Περιβαλλοντικές Προκλήσεις
Υποενότητες:
4.1 Εισαγωγή στην Τοπική Οικολογία: Βασικές Αρχές και Έννοιες
4.2 Βιοποικιλότητα και Οικοσυστήματα του Τοπικού Χώρου
4.3 Πηγές και Είδη Ρύπανσης στο Τοπικό Περιβάλλον
4.4 Κλιματική Αλλαγή και
οι Τοπικές της Επιπτώσεις
4.5 Διαχείριση Φυσικών Πόρων:
Νερό, Έδαφος, Δάση
4.6 Αστικός Σχεδιασμός και Περιβάλλον: Προκλήσεις και Λύσεις
4.7 Περιβαλλοντική Ηθική και Υπεύθυνη Συμπεριφορά
Ώρες διδασκαλίας: 17
Ώρες συνολικού φόρτου: 70
Μονάδες ECTS: 2,8
Θεματική ενότητα 5: Περιβαλλοντική Διαχείριση και Βιώσιμη Ανάπτυξη
Υποενότητες:
5.1 Βασικές Αρχές και Εργαλεία Περιβαλλοντικής Διαχείρισης
5.2 Νομοθετικό Πλαίσιο και Πολιτικές Περιβαλλοντικής Προστασίας σε Εθνικό και Τοπικό Επίπεδο
5.3 Σχεδιασμός και Υλοποίηση Τοπικών Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων
5.4 Διαχείριση Αποβλήτων και Κυκλική Οικονομία στον Τοπικό Χώρο
5.5 Περιβαλλοντική Αξιολόγηση Έργων και Σχεδίων (ΕΠΕΑ – ΣΠΕ)
5.6 Βιώσιμος Τουρισμός και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
5.7 Ο Ρόλος των Τοπικών Αρχών και Φορέων στην Περιβαλλοντική Διαχείριση
Μαθητών μας
Ώρες διδασκαλίας: 17
Ώρες συνολικού φόρτου: 70
Μονάδες ECTS: 2,8
Θεματική ενότητα 6: Ο Τόπος στο Μέλλον: Καινοτομία, Συμμετοχή και Ανθεκτικότητα
Υποενότητες:
6.1 Τοπικές Στρατηγικές Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή
6.2 Έξυπνες Πόλεις και Βιώσιμοι Οικισμοί: Τεχνολογικές Εφαρμογές στον Τόπο
6.3 Συμμετοχικός Σχεδιασμός και Ενεργός Πολιτειότητα για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη
6.4 Κοινωνική Οικονομία και Τοπική Ανάπτυξη: Πρακτικές Εφαρμογές
6.5 Μελέτες Περίπτωσης Τοπικής Ανάπτυξης και Περιβαλλοντικής Προστασίας (Ελλάδα & Διεθνώς)
6.6 Ο Ρόλος της Έρευνας και της Καινοτομίας στην Εξέλιξη του Τοπικού Χώρου
6.7 Τοπικές Δράσεις και Πρωτοβουλίες για ένα Βιώσιμο Μέλλον
Ώρες διδασκαλίας: 18
Ώρες συνολικού φόρτου: 75
Μονάδες ECTS: 3
Υποχρεώσεις εκπαιδευόμενων/Απόκτηση Πιστοποιητικού
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα πρέπει:
Α) να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την αξιολόγηση:
- Στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας οι συμμετέχοντες οφείλουν να απαντήσουν σε ασκήσεις αξιολόγησης τύπου πολλαπλών επιλογών (Multiple choice) και να τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη πλατφόρμα.
Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0% έως 100%. Επιτυχόντες θεωρούνται όσοι εκπαιδευόμενοι λάβουν σε όλες τις Θεματικές Ενότητες βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%.
Θα παρέχεται η δυνατότητα επαναληπτικής εξέτασης. Συγκεκριμένα, αν κάποιος για λόγους ασθενείας ή εξαιτίας άλλων αντικειμενικών δυσκολιών δεν μπορέσει να συμπληρώσει κάποιο από τα 6 τεστ, ένα για κάθε Θεματική Ενότητα ή και όλα ή αν κάποιος κοπεί σε ένα από τα τεστ ή και σε όλα, τότε θα υπάρχει η δυνατότητα επαναληπτικής εξέτασης των τεστ που δεν έχει εξεταστεί ή στα οποία έχει κοπεί, με δικαίωμα 2 επιπλέον προσπαθειών, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν ύστερα από συνεννόηση με τους διδάσκοντες σε χρονικό διάστημα έως και 1 μήνα από τη λήξη του προγράμματος.
Β) να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση το πρόγραμμα παρέχει Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, διάρκειας 425 ωρών, που αντιστοιχούν σε 17 πιστωτικές μονάδες ECTS.
To εν λόγω πιστοποιητικό μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιαδήποτε προκήρυξη της οποίας τα κριτήρια αντιστοιχούν στα χαρακτηριστικά του προγράμματος.
Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά/δεσμευτικά, στην παρούσα φάση οι απόφοιτοι του προγράμματος θα μπορούσαν με βάση το εν λόγω πιστοποιητικό να λάβουν:
– 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΦΕΚ Α/13/29-1-19)
– 1 Μόριο στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (ΦΕΚ Α`136/03.08.2021)
– 2 Μόρια στο σύστημα μοριοδότησης του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΦΕΚ 3136/Β/19-7-2021)
– 10 Μόρια για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ (ΦΕΚ B 1088/2-4-2019)
Γενικότερα, για θέματα ενδεχόμενης μοριοδότησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να απευθύνονται στους αρμόδιους φορείς ή να εξετάζουν την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία κατά την περίοδο που θα καταθέσουν/αξιοποιήσουν το Πιστοποιητικό.
Στους συμμετέχοντες/στις συμμετέχουσες που έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα, έχουν αποπληρώσει το σύνολο των διδάκτρων, αλλά δεν έχουν επιτύχει στην αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται από το πρόγραμμα, χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης.
Εκπαιδευτές/εκπαιδεύτριες
Στο πρόγραμμα διδάσκουν οι:
- Ευριπίδης Παπαδημητρίου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, ΔΠΘ
- Κώστα Αποστολία, δασκάλα ΠΕ70, ΜSc στις Επιστήμες της Αγωγής, Υποψήφια Διδακτόρισσα στο ΠΤΔΕ του ΑΠΘ
Κόστος συμμετοχής
Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται σε 200€. Το ποσό αυτό καταβάλλεται εφάπαξ ή σε 2 ισόποσες δόσεις των 100€, εκ των οποίων η πρώτη δόση κατόπιν υποβολής της αίτησης και έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, η δεύτερη δόση έως το τέλος του 5ου μήνα του προγράμματος.
Η καταβολή της πρώτης δόσης αποτελεί προϋπόθεση για συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Έκπτωση 10% δικαιούνται όσοι εκπαιδευόμενοι καταβάλλουν εφάπαξ το σύνολο των διδάκτρων (με την εγγραφή).
Οδηγίες Πληρωμής
Η κατάθεση των διδάκτρων θα γίνεται από τους καταρτιζόμενους μέσω προσωπικής ταυτότητας οφειλής (κωδικός RF), η οποία θα αποστέλλεται στο email που δηλώνουν στην αίτησή τους από την ηλεκτρονική διεύθυνση mody@rescom.duth.gr.
Σε περίπτωση απρόοπτου κωλύματος παρακολούθησης του προγράμματος, προβλέπεται η επιστροφή των χρημάτων, αρκεί αυτό να δηλωθεί ημερολογιακά πριν την έναρξη του προγράμματος.
Κριτήρια επιλογής – Αξιολόγηση αιτήσεων
Ο μέγιστος αριθμός εισακτέων του προγράμματος ορίζεται στους 50 και ο ελάχιστος στους 30.
Για την αξιολόγηση των αιτήσεων και την επιλογή των υποψηφίων ακολουθείται σειρά προτεραιότητας με βάση το χρόνο υποβολή της αίτησης.
Υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικά
Έναρξη υποβολής αιτήσεων: 26/09/2025
Καταληκτική ημερομηνία: 16/11/2025
Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://kedivim.duth.gr/
H ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986. Ο/η υποψήφιος/α με την αίτησή του αποδέχεται ανεπιφύλακτα όλους τους όρους του προγράμματος, όπως αυτοί αναφέρονται στη δημόσια πρόσκληση/οδηγό σπουδών του προγράμματος, στον κανονισμό σπουδών και στον κανονισμό λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ-ΔΠΘ (https://kedivim.duth.gr/operfr/)
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλει ο υποψήφιος για τη συμμετοχή του στο Πρόγραμμα κατ’ ελάχιστο είναι:
- Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας/διαβατηρίου
- Αντίγραφο απολυτήριου Λυκείου ή πτυχίου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης οποιουδήποτε τμήματος και σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (δεν απαιτείται αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ) ή βεβαίωση φοιτητικής ιδιότητας.
Ενστάσεις θα γίνονται δεκτές το αργότερο 5 ημέρες αφού αναρτηθεί ο πίνακας εισακτέων.
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευομένων, ο ΕΥ διατηρεί το δικαίωμα της αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του, ενημερώνοντας εγκαίρως τους/τις εκπαιδευόμενους/ες.
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν με την Γραμματεία του Προγράμματος κα. Μαρία Σαραντόγλου στο τηλέφωνο 6955127527 (Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 1μμ-3μμ) και στο e-mail: sec.edu.program@gmail.com (οποιαδήποτε ημέρα και ώρα).
Σε περίπτωση που έχει υποβληθεί ξανά αίτηση σε κάποια άλλη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μετά την 01/07/2022, παρακαλώ συνδεθείτε πρώτα με τα στοιχεία που είχατε υποβάλει σε εκείνη την αίτησή σας και ύστερα προχωρήστε στην συμπλήρωση της νέας αίτησης.