Σκοπός προγράμματος
Σκοπός του προγράμματος είναι η περιγραφή προχωρημένων λειτουργιών λογισμικών λογιστικών φύλλων (LibreOffice Calc, MS Excel) στα πλαίσια της εξεταστέας ύλης της αντίστοιχης πιστοποίησης Προηγμένων Γνώσεων και Δεξιοτήτων.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλοδοξεί να συμβάλει στον πληροφορικό γραμματισμό των συμμετεχόντων, προσφέροντάς τους πρόσθετες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να ανταποκρίνονται στις αξιοσημείωτες ανάγκες της αγοράς εργασίας ως προς την δυνατότητα εξειδικευμένης χρήσης λογιστικών φύλλων.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, απόφοιτους υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους στο MS Excel. Είναι δυνατή η χρήση του voucher για την κάλυψη των τελών συμμετοχής όπως και για την κάλυψη της πρώτης εξέτασης για το πιστοποιητικό Vellum Diploma in IT Skills Proficiency .
Διάρκεια προγράμματος
Συνολική διάρκεια προγράμματος
|
80 ώρες | ||
Ανάλυση συνολικής διάρκειας | Διά ζώσης εκπαίδευση
Ώρες 12 |
Σύγχρονη Εξ αποστάσεως
Ώρες 48 |
Ασύγχρονη Εξ αποστάσεως
Ώρες 20 |
Αναλυτικη διαρθρωση προγραμματοσ
Θεματική Ενότητα 1: Βασικές Λειτουργίες & Περιβάλλον Εφαρμογής Υπολογιστικών Φύλλων.
Σκοπός – στόχοι της θεματικής ενότητας
Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι να εξοικειωθεί ο εκπαιδευόμενος με την έννοια του πρότυπου εγγράφου και να αποκτήσει την ικανότητα να τα αξιοποιεί αποτελεσματικά. Επιπλέον στόχος είναι να αντιληφθεί τη σημασία της ασφάλισης των δεδομένων που περιέχει ένα λογιστικό φύλλο και να είναι σε θέση να προσδιορίσει και να θέσει το επίπεδο επιθυμητής ασφάλειας ανάλογα με τη χρήση του στην επιχειρηματική καθημερινότητα.
Με το πέρας της ενότητας οι επιμορφούμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Δημιουργούν πρότυπα έγγραφα
- Τροποποιούν πρότυπα έγγραφα
- Ορίζουν επίπεδα προστασίας ενός βιβλίου εργασίας ή μεμονωμένου φύλλου.
- Να μεταβάλλουν το επίπεδο προστασίας ενός βιβλίου εργασίας ή μεμονωμένου φύλλου.
Επιμέρους Ενότητες
1.1. Δημιουργία προτύπου
1.2 Τροποποίηση προτύπου
1.3 Προστασία / Κατάργηση προστασία του βιβλίου
1.4 Προστασία / Κατάργηση προστασία του φύλλου
Χρονική διάρκεια – ώρες κατάρτισης
8 ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Tρόπος αξιολόγησης των αποκτηθείσων γνώσεων και δεξιοτήτων
Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα πραγματοποιηθεί με
α) Ερωτήσεις κατανόησης που περιέχονται στο εκπαιδευτικό υλικό, στο τέλος της ενότητας.
β) Ασκήσεις εφαρμογής στο Excel οι οποίες θα συμπληρώνονται από τους συμμετέχοντες σε χρόνο που θα επιλέγουν οι ίδιοι στη διάρκεια ενός προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος.
Σύνδεσμος: https://utopia.duth.gr/epdiaman/files/kedivim2/Unit1Challenge.xlsx .
Θεματική Ενότητα 2: Επεξεργασία δεδομένων
Σκοπός – στόχοι της θεματικής ενότητας
Στη δεύτερη διδακτική ενότητα, στόχος είναι η καθιέρωση πρακτικών που διευκολύνουν την χρήση ενός λογιστικού φύλλου με τον ορισμό ονομάτων περιοχών κελιών, πρακτική που καθιστά περισσότερο φιλική προς το χρήστη την εφαρμογή των συναρτήσεων. Στην ίδια ενότητα, στόχος είναι η εξοικείωση των επιμορφούμενων με τα φίλτρα δεδομένων που επιτρέπουν την εύκολη εξόρυξη δεδομένων σε ένα πολύ μεγάλο αρχείο. Τέλος, στην ενότητα αυτή στόχος είναι να αντιληφθούν οι επιμορφούμενοι την ευκολία εισαγωγής και εξαγωγής στοιχείων σε αρχείο κειμένου ή csv, πρακτική που διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών τμημάτων μίας επιχείρησης ή μεταξύ εργαζομένων που χρησιμοποιούν διαφορετικά λογισμικά διαχείρισης δεδομένων
Με το πέρας της ενότητας οι επιμορφούμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Ορίζουν και να διαχειρίζονται ονόματα περιοχής κελιών
- Εισάγουν δεδομένα από οριοθετημένο αρχείο (csv) ή αρχείο κειμένου (txt)
- Ταξινομούν δεδομένα με σύνθετα κριτήρια
- Εφαρμόζουν απλά ή σύνθετα φίλτρα σε λίστα
Επιμέρους Ενότητες
2.1. Ορισμός ονόματος περιοχής κελιών
2.2 Εισαγωγή οριοθετημένου αρχείου
2.3 Προχωρημένες επιλογές ταξινόμησης δεδομένων
2.4 Εφαρμογή απλού φίλτρου σε λίστα
2.5 Εφαρμογή σύνθετου φίλτρου σε λίστα φύλλου.
Χρονική διάρκεια – ώρες κατάρτισης
12 ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
τροποσ αξιολογησησ των αποκτηθεισων γνωσεων και δεξιοτητων
Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα πραγματοποιηθεί με
α) Ερωτήσεις κατανόησης που περιέχονται στο εκπαιδευτικό υλικό, στο τέλος της ενότητας.
β) Ασκήσεις εφαρμογής στο Excel οι οποίες θα συμπληρώνονται από τους συμμετέχοντες σε χρόνο που θα επιλέγουν οι ίδιοι στη διάρκεια ενός προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος.
Σύνδεσμος: https://utopia.duth.gr/epdiaman/files/kedivim2/Unit2Challenge.xlsx .
Θεματική Ενότητα 3: Τύποι και συναρτήσεις.
Σκοπός – στόχοι της θεματικής ενότητας
Η τρίτη διδακτική ενότητα αποσκοπεί στην εξοικείωση του εκπαιδευόμενου με ένα σύνολο συναρτήσεων με τις οποίες είναι δυνατή η εύκολη διαχείριση ημερομηνιών, η στρογγυλοποίηση αριθμητικών ποσών, η διαχείριση αλφαριθμητικών, η σύνταξη σύνθετων λογικών συνθηκών, η αναζήτηση με πολλαπλά κριτήρια σε μεγάλους όγκους δεδομένων και η εφαρμογή συναρτήσεων σε όλο το πλήθος των καρτελών ενός λογιστικού φύλλου. Επιπλέον, στην ενότητα αυτή γίνεται αναφορά στη λειτουργία των μερικών αθροισμάτων, πρακτική εξαιρετικά χρήσιμη για την άμεση και σαφή εξαγωγή συνοπτικών πληροφοριών σε πίνακες δεδομένων ομαδοποιημένα ως προς τις τιμές μίας ποιοτικής παραμέτρου.
Με το πέρας της ενότητας οι επιμορφούμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Εφαρμόζουν συναρτήσεις για να υλοποιούν σύνθετες εργασίες.
- Να εισάγουν και να αναιρούν μερικά αθροίσματα σε πίνακες με δεδομένα.
- Να εφαρμόζουν μαθηματικούς τύπους σε όλη την έκταση του λογιστικού φύλλου.
Επιμέρους Ενότητες
3.1.Τύποι υπολογισμού που χρησιμοποιούν συναρτήσεις (χρόνου, μαθηματικές, στατιστικές, κειμένου, λογικές, συναρτήσεις Βάσης δεδομένων
3.2 Δημιουργία μαθηματικών τύπων (3-Δ), οι οποίοι χρησιμοποιούν κελιά από διαφορετικά φύλλα εργασίας
Χρονική διάρκεια – ώρες κατάρτισης
30 ώρες (12 ώρες δια ζώσης διδασκαλίας και 18 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης)
Τροπος αξιολόγησης των αποκτηθεισων γνώσεων και δεξιοτήτων
Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα πραγματοποιηθεί με
α) Ερωτήσεις κατανόησης που περιέχονται στο εκπαιδευτικό υλικό, στο τέλος της ενότητας.
β) Ασκήσεις εφαρμογής στο Excel οι οποίες θα συμπληρώνονται από τους συμμετέχοντες σε χρόνο που θα επιλέγουν οι ίδιοι στη διάρκεια ενός προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος.
Σύνδεσμος: https://utopia.duth.gr/epdiaman/files/kedivim2/Unit3Challenge.xlsx .
Θεματική Ενότητα 4: Γραφήματα & εκτυπώσεις.
Σκοπός – στόχοι της θεματικής ενότητας
Στην τέταρτη διδακτική ενότητα, αναπτύσσεται η ικανότητα διαχείρισης γραφημάτων 2 και 3 διαστάσεων και περιγράφονται ορισμένες λιγότερο γνωστές ικανότητες του Excel, όπως είναι η εισαγωγή δεδομένων από εικόνα. Επιπλέον, στην ενότητα αυτή περιγράφεται η ευελιξία της λειτουργίας της εκτύπωσης και αναφέρονται όλες οι πιθανές περιπτώσεις που μπορεί να ζητηθούν στην πράξη.
Με το πέρας της ενότητας οι επιμορφούμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Εισάγουν και να επεξεργάζονται τις ιδιότητες γραφημάτων.
- Να ορίζουν την έκταση εφαρμογής εργασιών εκτύπωσης.
Επιμέρους Ενότητες
4.1. Γραφήματα (μορφοποίηση αξόνων, τίτλου και υπομνήματος ενός γραφήματος, προσθήκη / διαγραφή σειράς δεδομένων σε γράφημα, εφαρμογή εικόνας στις σειρές δεδομένων, ρύθμιση διάταξης σειρών δεδομένων, ρυθμίσεις 3-Δ γραφήματος)
4.2 Εκτυπώσεις (εκτύπωση συγκεκριμένων σελίδων, εκτύπωση όλου του βιβλίου)
Χρονική διάρκεια – ώρες καταρτισης
10 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Τρόπος αξιολόγησης των αποκτηθείσων γνώσεων και δεξιοτήτων
Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα πραγματοποιηθεί με
α) Ερωτήσεις κατανόησης που περιέχονται στο εκπαιδευτικό υλικό, στο τέλος της ενότητας.
β) Ασκήσεις εφαρμογής στο Excel οι οποίες θα συμπληρώνονται από τους συμμετέχοντες σε χρόνο που θα επιλέγουν οι ίδιοι στη διάρκεια ενός προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος.
Σύνδεσμος: https://utopia.duth.gr/epdiaman/files/kedivim2/Unit4Challenge.xlsx .
Θεματική Ενότητα 5: Ανάλυση δεδομένων & Μακροεντολές.
Σκοπός – στόχοι της θεματικής ενότητας
Στην πέμπτη διδακτική ενότητα σκοπός είναι η κατάδειξη της χρησιμότητας των συγκεντρωτικών πινάκων και η δυνατότητα που προσφέρουν αυτού του είδους οι πίνακες για αναφορές βάσει ενός ή περισσοτέρων κριτηρίων. Περαιτέρω, περιγράφεται η χρήση σεναρίων, μία δυνατότητα του λογιστικού φύλλου με την οποία γίνεται εύκολη η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων διαφόρων περιπτώσεων που μπορεί να προκύψουν στην επιχειρηματική καθημερινότητα. Τέλος, παρουσιάζεται η έννοια της μακροεντολής και περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να βελτιστοποιηθεί η χρήση του λογιστικού φύλλου με τη χρήση τους.
Με το πέρας της ενότητας οι επιμορφούμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Δημιουργούν και να τροποποιούν συγκεντρωτικούς πίνακες.
- Να δημιουργούν και να συνοψίζουν σενάρια.
- Να καταγράφουν, να εφαρμόζουν και να οργανώνουν μακροεντολές.
Επιμέρους Ενότητες
5.1. Συγκεντρωτικοί πίνακες (δημιουργία, τροποποίηση, διόρθωση δεδομένων προέλευσης, ομαδοποίηση δεδομένων)
5.2 Σενάρια
5.3 Χρήση μακροεντολών
Χρονική διάρκεια – ώρες κατάρτισης
20 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Τρόποσ αξιολόγησης των αποκτηθείσων γνώσεων και δεξιοτήτων
Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα πραγματοποιηθεί με
α) Ερωτήσεις κατανόησης που περιέχονται στο εκπαιδευτικό υλικό, στο τέλος της ενότητας.
β) Ασκήσεις εφαρμογής στο Excel οι οποίες θα συμπληρώνονται από τους συμμετέχοντες σε χρόνο που θα επιλέγουν οι ίδιοι στη διάρκεια ενός προκαθορισμένου χρονικού διαστήματος.
Σύνδεσμος: https://utopia.duth.gr/epdiaman/files/kedivim2/Unit5Challenge.xlsx.
Προφίλ των δυνητικά ωφελούμενων (ελάχιστες προϋποθέσεις συμμετοχής): | |
Εκπαιδευτικό Επίπεδο | Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. |
Γνώση αγγλικής γλώσσας | Δεν απαιτείται. |
Άλλα προαπαιτούμενα | – |
Πιστοποίηση | |
Πιστοποίηση από Ανεξάρτητο Φορέα | Πιστοποίηση: Vellum Diploma in IT Skills Proficiency
Φορέας: ΒΕΛΛΟΥΜ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΑΦΜ: 099615474 Δ.Ο.Υ.: ΒΕΡΟΙΑΣ ΤΗΛ.: 2310501895 |